Loading...

ดร.ธรณชนก เอื้อไพโรจน์กิจ

ผู้มีความรู้ความสามารถพิเศษ
E-mail: thornchanok.ue@lsed.tu.ac.th
ติดต่อ: 02 696 6739

ประวัติการศึกษา

• Ph.D. in Education Policy
  King’s College London (UK)
• M.A. in Policy Studies in Education
  UCL Institute of Education (UK)
• B.A. in Social Sciences (Education and Politics)
  Durham University (UK)

ความสนใจทางวิชาการ

• กระบวนการนโยบายการศึกษา
• เสรีนิยมใหม่และการปฏิรูปการศึกษา
• นโยบายการศึกษาเชิงวิพากษ์
• วิชาชีพครูและการสร้าง/รื้อความเป็นวิชาชีพ
• สังคมวิทยาการศึกษา

ผลงานทางวิชาการ

Uerpairojkit, T. (2023). Mechanisms of disempowerment: Interrogating cultural logics producing
          the “tiny teacher” in Thailand’s education system. In A. Tayeb, R. Metro & W. Brehm (Eds.)
          Education and Power in Contemporary Southeast Asia. Routledge.

Bennett, S., Ichikawa, A., Lin, Y., Pannirselvam, M., & Uerpairojkit, T.* (2023).
          Working towards inclusive definitions of international students: Reflecting,
          refiguring and reconceptualising as international students and researchers.
          In J. Mittelmeier, S. Lomer & K. Unkule (Eds.), Research with International
          Students: Critical conceptual and methodological considerations. Routledge.

Uerpairojkit, T., & Burford, J. (2021). Constructions of náksèuk-săa:
          tracing contested imaginings of the Thai university student. In R.
          Brooks & S. O’Shea (Eds.), Reimagining the Higher Education Student:
          Constructing and contesting identities. Routledge.

Burford, J., Eppolite, M., Koompraphant, G., & Uerpairojkit, T. (2021). Narratives of ‘stuckness’
          among North–South academic migrants in Thailand: interrogating normative logics
          and global power asymmetries of transnational academic migration. Higher Education,
          82, 731-747.