ASST.PROF. Linda Yeh, Ph.D.
Director of Doctoral Programmes
E-mail : linn.yeh@lsed.tu.ac.th
Phone : 02-696-5000 Ext 6720
Education
• Ph.D. (Education)
The University of New South Wales, Australia
• M.Ed. (Special Education)
The University of Sydney, Australia
• B.A. (English) First Class Hons.
Chiang Mai University
Research Interests
• Inclusive Education
• Gifted Education
• Curriculum Modification for Diverse Learners
• Individual Differences
• Participatory Learning Design and Facilitation
• Team Teaching
• Professional Development for Teachers
Expertise
• Inclusive Education
• Gifted Education
• Curriculum Modification for Diverse Learners
• Individual Differences
• Participatory Learning Design and Facilitation
• Higher Order Thinking Skills
• Professional Development for Teachers
Publications
ฐิติกาญจน์ อัศตรกุล และ ลินดา เยห์ (2566). ประสบการณ์และทัศนคติของครูเกี่ยวกับการจัดการเรียนรู้ฐานสมรรถนะ. ในนิเวศ
การเรียนรู้กับการพัฒนาสมรรถนะ (น.13 - 66). ปทุมธานี: คณะวิทยาการเรียนรู้และศึกษาศาสตร์มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
Assatarakul, T. & Yeh, L. (2022). Ethics development through intergenerational learning: A case study of Lanna
Wisdom School, Thailand. Journal of Learning Sciences and Education, 1(1), 111-136.
https://so07.tci-thaijo.org/index.php/JLSEd/issue/view/jlsed2022-1/jlsed2022-1
Yeh, L. & (2020). Living between two worlds: A systematic review of twice exceptional (2e) learners. Paper
presented at the 5th International Conference on Innovative Education and Technology (ICIET 2020). 16-17
September 2020. Bangkok, Thailand.
ลินดา เยห์ และ ฐิติกาญจน์ อัศตรกุล. (2562). การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้เพื่อการเปลี่ยนแปลงบนฐานการเรียนรู้เชิง
ประสบการณ์ของหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต (สาขาวิชาวิทยาการเรียนรู้) มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์. วารสารพัฒน
ศาสตร์ วิทยาลัยพัฒนศาสตร์ ป๋วย อึ๊งภากรณ์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2(2), 102-139.
Promsaka NaSakonnakron, S., Yeh, L. & Nikhate, F. (2019). A questionable future of the past: the possible urban
gentrification in Talat Noi district, Bangkok, Thailand. Paper presented at the 16th Pacific Regional Science
Conference Organizer (PRSCO 2019). 25-27July 2019. Bangkok, Thailand.
Burford, J., Juntrasook, A., Sriprachya-anunt, W., Yeh, L. (2018). A contemplative approach to graduate writing
development: Reflections from Thai writing classrooms. Canadian Journal for Studies in Discourse and
Writing. Rédactologie, 28, 127-148.
Yeh, L. (2018). Gifted education in Thailand: Changes and challenges. Paper presented at the 15th Asia Pacific
Conference on Giftedness (APCG 2018). 20-24 August 2018. Bangkok, Thailand.
Yeh., L. (2012) Ego identity status in academically gifted adolescents An Australian study. Paper presented at
the 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness, Dubai Convention Center, Dubai, UAE, 14-18 July 2012.
ลินดา เยห์. (2555). Moral development in gifted students. วารสารวิจัยและพัฒนาการศึกษาพิเศษ, 1(1), 63-81.
ลินดา เยห์ (อยู่ระหว่างผู้ทรงคุณวุติพิจารณา) การจัดการศึกษาพิเศษและการเรียนรวม. การจัดการศึกษาสำหรับเด็กที่มี
ความต้องการพิเศษ. กรุงเทพฯ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ
Yeh.,L. (2012) Ego Idenlity Status in Academically Gifted Adolescents An Australian Study The 12th
Asia-Pacific Conference on Giftedness, Dubai Convertion Center, Duai, UAE, 14-18 July 2012
ลินดา เยห์ (2555) จริธรรมในเด็กอัจฉริยะ(Moral Development in Gifted Student). วรสารวิจัยและพัฒนาการ
ศึกษาพิเศษ, 1(1), 63-81.