ผศ.ดร.วงอร พัวพันสวัสดิ์
อาจารย์
อีเมล: vongon.p@lsed.tu.ac.th
โทรศัพท์: -
ประวัติการศึกษา
• Ph.D. in Development Studies,
University of Cambridge (UK)
• M.Phil. in Development Studies
University of Cambridge (UK)
• รัฐศาสตรบัณฑิต (ความสัมพันธ์ระหว่างประเทศ)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ความสนใจทางวิชาการ
• การเมืองและเศรษฐศาสตร์การเมืองของการศึกษา
• นโยบายการศึกษาและนโยบายสาธารณะ
• เสรีนิยมใหม่และการปฏิรูปการศึกษา
• สังคมวิทยาการศึกษา
• การวิจัยเชิงคุณภาพและการวิเคราะห์วาทกรรม
ผลงานทางวิชาการ
Phuaphansawat, V. (2024). Education Policy Process in Thailand:
An (Un)explored Inquiry and Frontier.
In K. Saeng-arun, N. Pittayapongsakorn, B. Siriraksophon, S. Wichaidit, & Jatuporn, O. (Eds.),
Towards Seamless Education:
Collection of Articles from SAT Education and Learning Year 2.
Bangkok: Thammasat University. (In Thai)
Phuaphansawat, V. (2023). (In) equitable educational allocation by design?
Social construction of government secondary schools in
OBEC’s school enrolment policy text. Journal of Social Sciences,
53(1), 73-100. (In Thai)
https://so08.tci-thaijo.org/index.php/ssjpolsci/article/view/1276/1483
Phuaphansawat, V. (2022). Secondary school enrolment policy in Thailand
and its implication on educational equity:
An interpretive policy analysis. Research funded by
Phuaphansawat, V., & Brehm, W. (2022).
Whose kingdoms and whose settlement?
Hegemonic historical memory inside Thai textbooks.
In W. Brehm, & Y. Kitamura (Eds.),
Memory in the Mekong: Regional identity,
schools, and politics in Southeast Asia. New York: TC Press.