Loading...

ดร.ธรณชนก เอื้อไพโรจน์กิจ

ผู้มีความรู้ความสามารถพิเศษ
E-mail : thornchanok.ue@lsed.tu.ac.th
ติดต่อ : 02-696-5000 ต่อ 6739

ประวัติ
• Ph.D. in Education Policy
  King’s College London (UK)
• M.A. in Policy Studies in Education
  UCL Institute of Education (UK)
• B.A. in Social Sciences (Education and Politics)
  Durham University (UK)

ความสนใจทางวิชาการ
• กระบวนการนโยบายการศึกษา
• เสรีนิยมใหม่และการปฏิรูปการศึกษา
• นโยบายการศึกษาเชิงวิพากษ์
• วิชาชีพครูและการสร้าง/รื้อความเป็นวิชาชีพ
• สังคมวิทยาการศึกษา

ผลงานทางวิชาการ
• Uerpairojkit, T. (2023). Mechanisms of disempowerment: Interrogating cultural logics producing the “tiny teacher” in Thailand’s education system. In A. Tayeb, R. Metro & W. Brehm (Eds.) Education and Power in Contemporary Southeast Asia. Routledge.
• Bennett, S., Ichikawa, A., Lin, Y., Pannirselvam, M., & Uerpairojkit, T.* (2023). Working towards inclusive definitions of international students: Reflecting, refiguring and reconceptualising as international students and researchers. In J. Mittelmeier, S. Lomer & K. Unkule (Eds.), Research with International Students: Critical conceptual and methodological considerations. Routledge.
• Uerpairojkit, T., & Burford, J. (2021). Constructions of náksèuk-săa: tracing contested imaginings of the Thai university student. In R. Brooks & S. O’Shea (Eds.), Reimagining the Higher Education Student: Constructing and contesting
identities. Routledge.
• Burford, J., Eppolite, M., Koompraphant, G., & Uerpairojkit, T. (2021). Narratives of ‘stuckness’ among North–South academic migrants in Thailand: interrogating normative logics and global power asymmetries of transnational academic migration. Higher Education, 82, 731-747.