Loading...

💙💚💛🧡❤️🤎We celebrate our PRIDE 💙💚💛🧡❤️🤎

Pride Month เดือนแห่งความภาคภูมิใจในตัวตนและความหลากหลายทางเพศของมนุษย์

เดือนมิถุนายนถูกรับเลือกให้เป็นช่วงเวลาที่เราเฉลิมฉลองความหลากหลายทางเพศของมนุษย์ที่ถูกกดทับในสังคมอย่างไม่เป็นธรรม ให้ลุกขึ้นมาภาคภูมิใจในตัวตนของตนเอง และเพื่อสร้างความตระหนักในสังคมต่อความหลากหลายของมนุษ

คณาจารย์ของคณะและโรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ มีความยินดีและมีความภาคภูมิใจ ที่จะสนับสนุนการส่งเสริมสังคมให้เป็นพื้นที่ของการยอมรับความหลากหลายทางเพศ สิทธิ เสรีภาพ และความเท่าเทียมของคนทุกกลุ่มเพศในสังคม โดยให้ความสำคัญกับการเคารพคุณค่าและศักดิ์ศรีความเป็นมนุษย์ โดยเฉพาะทางด้านการศึกษาการเรียนรู้ “สถาบันการศึกษา”จะต้องเป็นที่ปลอดภัยของผู้ที่มีความหลากหลายทางเพศ เป็นพื้นที่เปิดโอกาสในการสำรวจ ทดลอง และแสดงออกอัตลักษณ์ของตัวเอง

💙💚💛รวมบทความวิจัยจากคณาจารย์ของคณะฯ🧡❤️🤎

💜Victimization against Non-Heterosexual Male Adolescents in Bangkok: A Qualitative Study

https://drive.google.com/.../13cwcJLq8THF7lkVyliG.../view...

 💙Disparities in Mental Well-being between Non-Minority and Sexual Minority Male Youth in Bangkok, Thailand: Quantitative Findings from a Mixed Method Study

https://drive.google.com/.../1NZ.../view...

💚 หนังสืออยู่ร่วมสุข โครงการ LGBT-4P

https://lsed.tu.ac.th/uploads/lsed/pdf/research/LGBT-4P.pdf

💛 Queer Glocalisation and Intersectionality: In the Cases of Thailand and Japan

https://drive.google.com/.../1lJmxeEOVV1Gc.../view...

 

🧡 เยาวชน "สายดาร์ก" ในสังคมออนไลน์: เยาวชนที่เป็นที่รู้จักเฉพาะกลุ่มในเรื่องเพศ

https://www.bangkokpost.com/.../welcome-to-the-dark-side

 

 ❤️มายาคติทางเพศที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมและทัศนคติของนักเรียนในพื้นที่การศึกษาไทย

https://www.leadershipforfuture.com/myth-gender-sexuality/

 

🤎 คลิปVDO 5 คลิป ในโครงการ LGBT-4P

  1. หมอเจี๊ยบ

https://www.youtube.com/watch?v=7VvgC7tB9Yc&t=2s

  1. คุณ ปาหนัน

https://www.youtube.com/watch?v=5Ci8veNQamY

  1. อ.อันธิฌา

https://www.youtube.com/watch?v=xu_wHv7yjtk

  1. คุณ ปาร์กเกอร์

https://www.youtube.com/watch?v=vsRdiiGOEw4&t=260s

  1. คุณ นาดา

https://www.youtube.com/watch?v=9SEhNrqPB6g

 

💜 Defining Mental Health Practitioners’ LGBTIQ Cultural Competence in Thailand

https://so03.tci-thaijo.org/.../article/view/240504/167055

 

💙 Social violence among Thai gender role conforming and non-conforming secondary school students: Types, prevalence and correlates

https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237707

 

 💚รายงานการศึกษารูปแบบการสนับสนุน LGBTI+ และ 4P https://lsed.tu.ac.th/upl.../lsed/pdf/research/%20LGBT4P.pdf

 

💛 Peer victimisation and depression among gender conforming and non-conforming Thai adolescents

https://doi.org/10.1080/13691058.2020.1737235

 

🧡 Whose paradise? An intersectional perspective on mental health and gender/sexual diversity in Thailand

https://doi.org/10.1037/0000159-010

 

❤️ Intersections of LGBTI Exclusion and Discrimination in Thailand: the Role of Socio-Economic Status

https://www.researchgate.net/publication/328541159

 

🤎 Illicit Drug Use and Social Victimization among Thai Sexual and Gender Minority Adolescents

https://doi.org/10.1080/10826084.2019.1638936

 

💜 Comprehensive sexuality education in Thailand? A nationwide assessment of sexuality education implementation in Thai public secondary schools

https://www.researchgate.net/publication/333396992

 

💙 Discussion Paper on Empowerment and Capacity Development for Parents of LGBTI Persons in Asia

https://static1.squarespace.com/.../%5BILGA+Asia+Report...

 

💚 Homonegativity in Southeast Asia: Attitudes Toward Lesbians and Gay Men in Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam

https://www.researchgate.net/publication/317329054

 

💛 Gaps in responses to LGBT issues in Thailand: Mental health research, services, and policies

https://www.researchgate.net/publication/318528375

 

🧡 Identity management and sense of belonging to gay community among young rural Thai same-sex attracted men: implications for HIV prevention and treatment

https://doi.org/10.1080/13691058.2015.1087595

 

❤️ Sexual/Gender Minorities in Thailand: Identities, Challenges, and Voluntary-Sector Counseling

https://www.researchgate.net/publication/225355684

 

🤎 Herrera, J., Thomas, C., & Freeman, C. (2021). A path is emerging: Steps towards an LGBT+ inclusive education for Mexican students. Education Policy Analysis Archives, 29(147).

https://doi.org/10.14507/epaa.29.6157

 

💜 Gato, J., Leal, D., Moleiro, C., Fernandes, T., Nunes, D., Marinho, I., Pizmony-Levy, O., & Freeman, C. (2019). “The Worst Part Was Coming Back Home and Feeling Like Crying”: Experiences of Lesbian, Gay, Bisexual and Trans Students in Portuguese Schools. Frontiers in Psychology.

https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02936